söndag 1 mars 2015

Söndagsblogg

Har överlevt två veckor på det nya jobbet och börjar så sakta komma in i det nu. Trivs toppenbra men OJ vad trött jag är när jag kommer hem om kvällarna. Efter 20 års frilansjobb, då jag iofs oftast jobbat betydligt fler timmar/vecka men till stor del bestämt över min egen tid, så kräver det en hel del omställning att ha ett alldeles "vanligt" jobb med normala arbetstider. Innan jag hunnit vänja mig så kommer det knappast bli särskilt mycket annat gjort på vardagskvällarna. Å' andra sidan är det faktiskt alldeles underbart att vara ledig med gott samvete på helgerna! 

När tvättning och städning (om än inte särskilt grundlig) är klar i eftermiddag ska jag vräka mig soffan med något gott framför en film. Kanske skulle jag ta och baka lite muffins till söndagskaffet medan jag motionerar dammsugaren? Tja ... Vi får se om jag orkar. Ute är det ruggigt och grått med snöblandat regn. Och här inne har vi en ylande hane, en tik som just löpt över, en i höglöp och en stackars tjej som inte fattar varför alla andra är så hormonstinna. Så lite muffinsuppmuntran till husse och matte kan faktiskt behövas. Ha en skön söndag ni också!


Inga kommentarer: