lördag 23 maj 2015

Den blomstertid nu kommer

Det är alldeles för länge sedan den här bloggen blev uppdaterad. Mellan nytt jobb, min mans sjukskrivning, husrenovering och hundstök har det varken funnits tid eller ork för bloggande. Våren har varit mycket intensiv med både goda och mindre goda inslag. Så som livet gestaltar sig ibland - vare sig man vill eller inte.

De senaste månaderna har bekräftat att det tyvärr inte alltid blir som man hoppats. Maken är i dåligt skick och väntar fortfarande på en operation som läkarna inte kan bestämma sig för om de törs genomföra eller ej. Och sommarens valpplaner har vi tvingats lägga ner av skäl som vi inte riktigt hade väntat oss. Särskilt inte i dubbel upplaga. Trist! Men trots dessa motgångar finns det en hel del positivt att rapportera också. Efter många års frilansjobb med hemmakontoret som bas tycker jag att det är riktigt inspirerande att vara en del av ett arbetslag. Det är inte heller helt fel att få (en ungefär lika stor) lön den 25:e varje månad och att ha ett vägande skäl att förnya garderoben lite. Och att vi fått hjälp av sönerna Johan och Jocke att fixa tak och golv i det gamla vardagsrummet (som ska bli vårt nya sovrum) innebär att vi kommit ett efterlängtat steg längre i renoveringen. I dagarna görs det sista och vi kommer snart att kunna flytta in. Nice!

Nu är det bara några veckor kvar av vårterminen och därmed närmar sig även slutet på mitt nuvarande anställningskontrakt. Jag trivs med jobbet i resursteamet på skolan och har troligtvis möjlighet att få komma tillbaka i höst. När jag tog jobbet tyckte jag att det passade mig perfekt eftersom jag hoppades på att kunna ägna somrarna åt att skriva och föda upp valpar. Men som det ser ut nu så kommer en tjänst med återkommande sommaruppehåll att bli alldeles för tufft rent ekonomiskt för oss. Särskilt som maken inte verkar kunna gå tillbaka till sitt jobb i det närmaste. Så nu söker jag jobb igen. Helst något där jag har användning av både min organisationsförmåga och min kreativitet. Tar gärna emot tips om jobb som kan passa mig! (Läs mer om min bakgrund i min andra blogg.) Livet är fullt av utmaningar och vem vet vad som väntar bakom nästa krök i livets berg-och-dal-bana?




Inga kommentarer: