söndag 9 oktober 2016

För mycket

Trots mina 50 + kämpar jag fortfarande med att vara lagom. Jag har nämligen en underlig förmåga att allt för ofta vara alldeles för mycket: för engagerad, för orolig, för inspirerad, för målinriktad och så vidare och så vidare ... Så till den milda grad att jag blir fullständigt uppfylld i tanken och totalt tunnelseende - dag som natt - i perioder. I min överhettade hjärna finns då inte plats för något annat. Trots att jag vet att jag bränner mitt ljus i båda ändar så hittar jag inte någon "lagom"-nivån. Till sist brukar kroppen säga ifrån på ett eller annat sätt som till exempel med en rejäl höstflunsa *atjoo* Undrar om jag någonsin kommer att lära mig?



Det är nu
En höstgrå regndag då ljuset knappast når fram till jorden
Jag längtar efter sommardagar med surrande humlor
Eller första snön på taket och strålande vintersol 
Eller i alla fall något som kan lysa upp mitt liv

Längtar - saknar - åtrår - kämpar - vill
Vill försöka nå fram till nästa mål
 Är alltid på väg in i framtiden
Men det är nu livet är
Stannar upp
Andas in
Livet är
NU
!


Inga kommentarer: