lördag 14 februari 2015

Jubel i busken

De senaste veckorna har varit lite av en berg-och-dal-bana med en salig blandning av löptikar, kära besök, förkylning, nya drömvävar, krävande utmaningar, överraskningar och snabba förändringar. Har inte riktigt hunnit blogga mellan turerna. Du som läser min blogg då och då vet kanske att jag varit på jakt efter ett jobb. Sedan ungarna flyttade hemifrån har jag nämligen blivit allt mer less på alla ensamtimmar framför datorn i ett tomt, tyst hus. Men att hitta ett jobb som passar en tant med min bakgrund är inte så himla lätt. Bortsett från studier och korta perioder av extrajobb så har jag jobbat som frilans de senaste 20 åren inom kultur- och mediaområdet och där finns det ju inte direkt gott om utannonserade tjänster. Särskilt inte på deltid! Så vid årsskiftet bestämde jag mig för att lägga jobbsökandet på hyllan och istället ägna mig åt att skriva färdigt min fantasytrilogi. Att jag fortfarande hade en jobbansökan ute (där jag iofs fått besked om att rekryteringen blivit fördröjd) hade jag nästan glömt bort. Tills jag blev kallad till anställningsintervju. Dagen efter intervjun blev jag erbjuden jobbet och tackade förstås jublande ja. På måndag börjar jag som medarbetare i ett resursteam på en gymnasiefriskola i Jönköping med spännande estet/mediautbildningar. Det ska bli oerhört roligt och inspirerande! 

Tänk lite extra på era hjärtans kära på Alla Hjärtans Dag!