söndag 2 november 2014

Som att vaska guld

Under den senaste tiden har jag sett mer på eftermiddags-tv än någonsin tidigare i mitt liv. Med bara grundutbudet av kanaler så är jag glad över att vi har Netflix. För något positivt med det hela är att jag fått chansen att se filmer och serier jag inte gett mig tid att se de senaste åren. Utbudet på Netflix är verkligen något för en filmfreak som jag! Nå, eftermiddags-tv, var det. Dr Phil hör inte direkt till mina favoriter men för några veckor sa han något klokt som levt kvar hos mig: "Som förälder är du aldrig lyckligare än ditt olyckligaste barn" - Det är så sant!

Dagens positiv-lista
Lovade ju mig själv att skriva en positiv-lista varje morgon under en period för att lyfta fram gårdagens guldkorn i vardagen. Idag var det som att försöka vaska guld i ett lerigt dike = inte lätt. Men skam den som ger sig!

  • Höstförkylningen som lurat under ytan ett tag verkade vilja bryta ut mitt på dagen igår men drog sig helt mirakulöst tillbaka igen efter några timmars rinnsnuva. Tack för det!
  • Peter bjöd på riktig finmiddag med räktoast till förrätt och lax med broccoli och citronsås - Yummie!
  • Gårdagens sändning av "Så mycket bättre" var otroligt bra. Artisternas versioner av Amanda Jenssens låtar var överlag starka och Carolas fantastiska tolkning av "For the sun" framkallade ståpäls hos mig.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: