måndag 3 november 2014

Yes, I do!

Idag blir det inte någon "vanlig" positiv-lista, för idag vill jag inte bara lyfta fram gårdagens guldkorn. Nej, i dagens positiv-lista blir det en snabb tillbakablick på de senaste åtta åren eftersom Peter och jag firar vår bröllopsdag. I vanliga fall är jag en mycket ordrik person som inte brukar ha några större problem att uttrycka mina känslor. Så här skrev jag förra året på vår bröllopsdag. Då hade vår extrason Robin precis gått bort och jag skrev om att kärlek inte bara är mellan två personer och inom familjen - utan är SÅ mycket större! För två år berättade jag i min andra blogg Peters och min kärlekshistoria för den som är nyfiken! Just idag är jag inte alls lika ordrik som vanligt men känner mig ändå oändligt tacksam för de år vi haft tillsammans i med- och motgång! Utan dig vore livet tomt och kallt. 

Det är bara några veckor sedan jag blev livrädd att jag skulle förlora min man. En operation som inte riktigt gick som planerat, en akut blödning och sedan tre dygn nedsövd i respirator. Det gav en allvarlig förvarning om att livet är skört och att man måste försöka ta tillvara den lilla tid man får. Kärlek är livets största gåva och den måste vårdas ömt. Som ni ser på bilden här bredvid så har jag alltid min "vigselring" på mig. Det passar mig perfekt - Dels för att det inte finns någon risk att den blir för tight/stor eller att jag tappar bort den. Dels för att den symboliserar att vårt äktenskap är tänkt att vara tills döden skiljer oss åt - Något jag verkligen, verkligen hoppas ligger många år fram i tiden! 

Tack för att du finns i mitt liv, Peter!


Inga kommentarer: