fredag 3 augusti 2018

Tick, tack ...


Om förra helgen var skön vila från väntan så har denna vecka varit precis det motsatta. Först igår fick jag besked om att benmärgsprovet som skickades med ilfart till Tyskland. Det visade inte något. Så leukemi och troligtvis även myelom kan uteslutas. Om det är bra eller inte vet jag faktiskt inte. Vet bara att ju längre tiden går utan att vi vet var huvudtumören sitter - desto mer hinner väl skiten sprida sig. Väntar fortfarande på svar på de andra biopsierna. Hoppas innerligt att de kommer idag! Annars har vi snart ännu en helg att se fram emot - På gott och ont ...

Fördelen med helgerna är ju att man vet att det inte kommer några besked eller snabbinkallade provtagningar/läkarbesök. Det är en lättnad i sig att inte behöva vänta på sånt. Bortsett från att jag håller på att bli tokig på all väntan så mår jag ändå rätt ok sedan ett par dagar. Jag har fått en ny medicin som gör att värken är mer uthärdlig och gör att det faktiskt går att sova lite bättre om nätterna. Så jag har definitivt fått lite mer energi och tänker passa på att njuta av det. Har inga stora planer inför helgen men har bestämt mig för en sak: Jag ska åka till Lekeryd och äta en bamsestor mjukglass. Kanske inte den bästa dieten för en diabetiker men jag är SÅ sugen! Och (om jag bara orkar) så ska jag gå på en gospelkonsert i kyrkan på söndag. Ha en skön helg alla!






1 kommentar:

Margareta sa...

Bra besked - och fortfarande väntan på flera besked - så jobbigt. Tur att det är helg och du kan få vila lite från väntan, ät du din mjukglass och lyssna till musiken - kanske ger det dig lite ny energi! Kramar