torsdag 31 december 2015

Och så ...


... gick hela hösten i minst 100 nyanser av grått och så var året nästan slut. Bara timmar kvar nu. Äntligen! Så klart har det funnits några riktiga ljusglimtar mellan de mörkgrå molnen men det här året har faktiskt varit ovanligt (till och med för oss) fyllt av motgångar, oro, sjukdom och alldeles lite för lite glädje och skoj. Nästa år ska det bli annat, minsann - Det är mitt nyårslöfte till mig själv! Jag ska göra mitt bästa för att skapa, hitta och ta verkligen försöka tillvara alla glädjeämnen som kan väga upp allt det grå. Så nu vinkar jag glatt (och ganska lättad) adjö till 2015 och välkomnar det nya året 2016 med öppna armar. "Nytt år - Nya möjligheter", heter det ju och jag hoppas det stämmer!


De sista skälvande timmarna av året har min man bjudit på en fantastiskt god middag - Tack min käre mästerkock! Nu ska jag krypa ner med hundarna i soffan med kaffe och god choklad och bara försöka hålla mig vaken tills klockan slår tolv = Ett typiskt tanttecken om något. Eller hur?

Nyårsmiddag: Smaskig räktoast till förrätt...

...och till varmrätt baconlindad fläskfilé, fylld med västerbottens
ost, Hasselbergspotatis, kantarellsås och Tarteletter. Mums!
Grått Nytt Hår till alla jag känner!

Inga kommentarer: