söndag 9 november 2014

Vårt hundhus

Våra portistjejerna har äntligen löpt färdigt så nu har vi fått hem vår hane Atreyu. Och igår kan min pappa och hans Bordercollie Uno på besök, vilket gör att vi har sex hundar i huset i helgen. Det är förvånansvärt lugnt, trots detta. Idag skiner solen för första gången på (känns det som i alla fall) eeeevigheter - Härligt. Det måste beror på att det är fars dag: Grattis alla pappor! Särskilt grattis till min egen allrabästapappa! Och till min man, som är världens bästa far till sina barn och bonuspappa till mina! <3

Pappa Bengt uppvaktas av Bonita (tv) och Atreyu (th). Grattis på fars dag!

Morgonens positiv-lista

  • Igår städade jag hela, stora huset i ett svep (brukar oftast ta lite åt gången) så nu känns det ovanligt rent och fräscht överallt.
  • Åt en supersmarrig middag med gott vin. Min dotter Sanna och hennes pojkvän Glenn gjorde oss också sällskap. En riktigt trevlig lördagskväll med prat in på småtimmarna. Mysigt!
  • Trots att jag fick lov att "offra mig" och dricka upp allt vitvin själv (de andra ville ha rött) så är det inte så förskräckligt lågt i tak idag ... :)


Ha en skön söndag i höstsolen!

Inga kommentarer: