lördag 15 november 2014

Mitt bloggande

Jag är en urusel bloggare som varken nätverkar med andra bloggare, marknadsför bloggen eller tänker på vad som kan tänkas vara intressant att läsa för andra. Tant de Lux funkar som en slags direktförlängning av mina egna funderingar. Jag tänker aldrig (eller sällan i alla fall) på vem som eventuellt kommer att läsa mina inlägg.  Min andra blogg är välbesökt men den handlar det mest om vårt förlag, mitt jobb och om böcker. När jag startade den här bloggen så var tanken att använda pseudonym  för att kunna skriva mycket personligt och helt fritt om allt. Nu visade det sig vara alldeles för knöligt att hålla på att logga ut och in med olika profiler så jag la ner det ganska snart. Ändå censurerar jag inte mina inlägg här särskilt mycket. Har nämligen en illusion av att det jag skriver inte läses av så många fler än mig och eventuellt min familj och närmaste vänner. De senaste veckorna, då jag bloggat varje dag på grund av positiv-listan, har det visat sig att det trots allt är ganska många som hittar hit. Det är lite förvånande men roligt!

Positiv-listan

  • Igår eftermiddag / kväll var det pälsvård på Tria som gällde. Att ha en fullpälsad Portis den här tiden på året är inte så värst smart. Däremot blir hon så fin att det gör att det är värt jobbet!
  • För några år sedan startade jag en grupp på Facebook för skrivintresserade SKRIVLUST. De senaste månaderna har medlemsantalet ökat lavinartat och nu är vi drygt 850 st. Jättekul!
  • Jag är barnsligt förtjust i Idol och brukar följa programmet varje säsong. Det jag tycker är intressant är att följa idolernas utveckling som artister. I år är det väldigt hög kvalitet bland tjejerna. Att Fanny åkte ut igår är lite sorgligt, då hon har en alldeles unik ton i sin röst. Men som hon själv sa så är det kanske dags att gå vidare. Vi kommer att få se mer av henne!

Inga kommentarer: