måndag 17 november 2014

Mer än halvvägs

Idag kan jag konstatera att jag inte bara är mer än halvvägs i livet - utan även mer än halvvägs i min utmaning att skriva en positiv-lista i bloggen varje morgon under denna regniga, mörka månad jag gillar minst av alla; november. Faktum är att det blir lite lättare för varje dag. Det är mycket som rör sig i huvudet på den här tanten och när jag ändå skriver så blir det oftast betydligt mycket mer än en positiv-lista. Men idag är ligger en tuff arbetsdag framför mig och det finns ingen tid att utveckla några funderingar. Så här kommer helt enkelt dagens positiv-lista.

Positiv-lista

  • Igår blev det bestämt att vårt lilla charmtroll Jazz kommer att flytta hemifrån till helgen. Samtidigt som hon kommer att vara otroligt saknad av alla i flocken så tror vi att det blir jättebra för henne hos hennes nya familj. Det gör det ändå känns rätt att släppa henne!
  • Min sköna söndag gick i vilans tecken. På eftermiddagen placerade mig i soffan och streamade del två av Hungerspelen: Fatta eld. Nu ser jag verkligen fram emot att gå på bio med Sanna nästa helg och se Revolt. En recension kommer så småningom.
  • Idag är det bara 5 veckor kvar till vintersolståndet då det vänder och blir ljusare för varje dag igen. Jag hoppas på några soldagar och kanske lite snö som lyser upp innan dess. Den här tiden på året bränner jag alltid en hel massa stearinljus för att försöka motverka mörkrets makt över mig. Och nu är det faktiskt bara två veckor kvar till advent då det blir ljus i alla fönster. Mysigt!


Inga kommentarer: