tisdag 11 november 2014

Garderobsrensning

Min dotter Sanna har gjort en rejäl garderobsrensning. Igår fotade vi och la ut kläderna till försäljning på Nässjö Loppis, en sida på facebook. (Här kan du hitta kläderna) Att fota och göra en presentation av en hel massa klädesplagg tar tid. Bara ett par timmar efter vi lagt ut kläderna så upptäckte vi att hennes album redan hamnat väldigt långt ner i flödet och knappast kommer att få särskilt många besökare. Känns lite surt så jag funderar över att hitta en annan lösning. Även jag skulle behöva sälja av lite kläder för att få plats i garderoberna. Och vi har alldeles för mycket prylar som vi borde rensa bort. Kanske borde man hyra ett bord på en storloppis eller något? Älskar själv att fynda på loppis men har faktiskt aldrig försökt sälja på det viset. Hmm .. Ja, det tål att tänka på!


Positiv-listan
  • Har precis vinkat av min pappa. Det var jätteroligt att få ha honom här några dagar!
  • Igår kväll var vi på SKK:s uppfödarutbildning som vi påbörjade i våras ungefär samtidigt som vi registrerade kennel. Just nu handlar det om juridik - Väldigt intressant!
  • Det låter kanske konstigt men min positiv-listan hjälper faktiskt till att vrida tankarna i ett mer positivt håll. Bestämde mig ju för att varje morgon under november försöka lyfta fram minst tre positiva saker från dagen före. Vissa mornar är det inte så lätt. Andra mornar går det hur lätt som helst. Och faktum är att det blir lättare och lättare ...

Inga kommentarer: