söndag 26 januari 2014

Fel sida?

Vissa dagar alltså ... Idag är en sån där dag då inget funkar som det borde. Snacka om att jag tycks ha vaknat på fel sida. Detta trots att det är söndag och att det brukar vara mina favoritdagar. Vaknade (som så ofta) lite väl tidigt men tänkte "Bra, då kan jag unna mig ett par timmar skrivtid". Satte på kaffe, startade datorn och bestämde mig för att först göra några jobbansökningar. (Måste ju försöka hitta något för att hjälpa till att finansiera mina studier.) Allt väl så långt, om än lite morgontrött fortfarande. MEN sedan började det superstrula. Av någon anledning så har arkivet i min dator bytt struktur så jag hittar inte något. Vet inte vad som hänt men det är knappast läge att strula med sånt när man är mitt i en arbetsansökan. Sedan började min internetanslutning krångla mer än lovligt. Så nu har jag tillbringat 4 timmar med att söka 4 jobb, trots att jag redan har färdiga CV: n och presentationer. Av sista tidens erfarenhet vet jag dessutom att chansen att jag ens får svar på att jag inte fått jobben, är mycket liten. Surt! Nåja, nu ska försöka bota min irritation genom att börja om från början med denna dag. Så nu blir det frukost nummer två med mycket starkt kaffe. Hoppas verkligen det hjälper!

Ha en skön söndag alla vänner!


Inga kommentarer: