måndag 23 juli 2018

God måndagsmorgon!



Sippar redan på den andra koppen kaffe och känner hur livskraften långsamt fyller mig - om inte till brädden så åtminstone botten fylld. En bra början! Efter en helg med hög värknivå och en hel del svarta tankar börjar jag känna mig redo att ta tag i livet igen. Har unnat mig en paus på riktigt och det behövdes verkligen. Sträcktittade på två säsonger av en Netflix-original-serie "Sense 8". En skruvad historia med mycket våld och en hel del sex. Intrigen har ganska stora brister men ändå dras man in i storyn. Orsaken är att de åtta huvudkaraktärerna är ovanligt kärleksfullt gestaltade. Gillar du annorlunda - är detta kanske något för dig. För mig funkade det absolut för att stänga av alla andra tankar ett tag, ge små injektioner av livslust och några härliga överraskningsmoment. Men ska jag ge ett betyg på serien som helhet skulle den bara få en 3:a, trots allt.


Liksom de senaste kaotiska veckorna vet jag inte riktigt vad som kommer att hända denna vecka. Har tid hos hematologen på torsdag och vet att de vill lägga in mig för att ta en biopsi på metastasen vid höger bröstben. När - vet jag dock inte. Hoppas innerligt att det inte blir nu i början av veckan! För ikväll kommer min allra bästaste vän Petrea och finaste Tintin på besök ett par dagar. Eftersom de bor i Dalarna och vi i Småland blir det inte så ofta vi träffas. Ser verkligen, verkligen fram emot det! Så idag har jag bestämt att det ska bli en bra dag. Önska er alla det samma! 💕



Inga kommentarer: