tisdag 31 oktober 2017

Myshörnor

Det bästa med den här tiden på året är att man kan njuta av att vara inomhus medan kalla vindar, snöblandat regn och höstmörkret härskar utomhus. Efter att ha haft både min mamma och min vuxna dotter inneboende på övervåningen i vårt stora hus en period har vi nu kunnat sprida ut oss igen; Peter, jag och alla hundar. Allt är inte färdigt ännu men det börjar bli riktigt mysigt! Tyvärr är bilderna lite mörka eftersom jag kom på att jag skulle foto i gryningen. Men det ger väl åtminstone en idé om hur det ska bli. Här kommer en liten tjuvtitt ... 👀

Välkommen in i vårt stora, härliga sovrum ...

... där vi ääääntligen har en musikhörna som alltid kan vara uppriggad.

Vi har delat av rummet med en stor spegelgarderob ...

... och bakom garderoben har vi gjort en mysig och mörk sovhörna.

I genomgångsrummet utanför vårt sovrum (bredvid toa/dusch-dörren)
finns en spegelhörna - som ett litet altare för den fåfänga jag har kvar. 😉

I ena änden av rummet har vi en arbetshörna för kreativa aktiviteter ...

... och i andra änden av rummet finns en mysig TV-hörna.

I vårt före detta sovrum på undervåningen har det blivit matsal.
Här kommer även våra valpar få bo de första veckorna i sitt liv.


Inga kommentarer: