onsdag 11 oktober 2017

Inte för att skryta ...

... MEN jag har definitivt världens bästa man! ❤

Han är inte bara tålmodig, omtänksam och kärleksfull mot både mig och alla andra i familjen - Han snart stått ut med mig som sin fru i snart 11 år. Fatta vilken bedrift!!! När vi firade 10-årsdagen förra året i november fanns inget utrymme för extravaganser. Livet var då alldeles för stökigt med sjukdom i familjen, nyfödda valpar och riktigt dålig ekonomi. Men så klart vi uppmärksammade vårt Tennbröllop med en romantisk middag hemmavid. I år firar vi Stålbröllop och då hoppas jag vi ska kunna slå på lite mer. Smider planer i hemlighet och hoppas, hoppas att det ska gå att få till det på något vis. För det är han värd min älskade make!

Jag tycker att det är roligt med lite nördfakta. Alla bröllopsdagar har ett namn som t.ex. Tenn- och Stålbröllop (se Bröllopsguiden). Enligt traditionen, som härstammar från mitten av 1700-talet, skulle maken ge sin maka en gåva av detta material på bröllopsdagen. Det var också vanligt att jämna bröllopsdagar firades i kyrkan där man "gifte om sig". Detta kallades för jubelbröllop. Vad sägs Peter? Ska vi förnya löftena vid ett jubelbröllop när vi firar Kristall om några år? Jag önskar mig en bröllopsresa till varmare breddgrader i stället för en kristallkrona - Bara så att du vet! 😉




Inga kommentarer: