fredag 23 december 2016

God Jul!

För första gång på många år - ja, säkert 30 i alla fall - så har vi inga gäster här hemma på julfrukost och julmiddag. Vi brukar vara minst 10 men i morgon blir det bara jag, min bättre hälft som kockar, min inneboende mamma som är nyopererad och en vuxen dotter som tycker att det är mycket viktigare med levande ljus, julstämning och gemenskap. Och visst har min dotter rätt! Städningen är inte alls viktig i sammanhanget. Det är åtminstone något jag försöker intala mig eftersom jag bestämt mig för att inte stressa utan prioritera det som faktiskt är viktigt. Vad betyder väl lite damm i hörnen när vi lyckats överleva alla operationer, andra oroligheter och sorgligheter som präglat den här hösten? De jag älskar mest lever och mår bra. Jag kunde inte ha fått en bättre julklapp. Tack! ❤


Inga kommentarer: