onsdag 17 december 2014

Om ändrade förutsättningar

När jag och min käre man bestämde oss för att slå ihop våra påsar för åtta år sedan, blev vi plötsligt en mycket stor familj i ett mycket litet hus. Det krävdes en hel del anpassningar i huset för att åstadkomma en fungerande vardag tillsammans med mellan fyra och sju (några växelboende) tonåringar. Bland annat så behövdes två duschar för att det skulle finnas en chans att få morgonrutinerna att funka. Alltså åkte badkaret på nedervåningen ut. Helt klart rätt beslut med de förutsättningar vi hade då. Men nu är vi ju bara två i huset till vardags ...

De senaste dagarna har jag återkommande våta drömmar om att få ta en långt, avslappnande och ljuvligt bad. Just nu har jag nämligen en rygg och nacke som högljutt protesterar mot de senast veckornas många timmar framför datorn. Det är ett pris man får betala när man av olika skäl (läs Peters operation) väntar tills deadline för ett projekt är lite väl nära. Projektet i fråga är vårt Duo Dito förlags tredje och sista tidsnovellantologi Framtidsnovellen som har release den 30/12. Nu är jag i princip färdig med både min redaktörsuppgift och layouten. Det som återstår är endast en sista finputs när korrläsarna gjort sitt och sedan bär det av till tryckeriet. Riktigt skönt. Tänk bara hur underbart det skulle vara om jag kunde fira det med ett varmt bad!


Inga kommentarer: