torsdag 6 november 2014

Tiden är ur led

Idag är en sådan dag då tiden tycks försvinna mycket snabbare än vanligt. Ja, det började faktiskt redan i går kväll då jag tittade på en serie på Netflix före sängdags och plötsligt upptäckte att klockan var över två. Och när jag vaknade (senare än vanligt, så klart) så blev det bråttom för att hinna iväg till mitt uppdrag som hundvakt. Och sedan har hela dagen fortsatt i samma stil. Jag lovade ju mig själv att jag skulle göra en positiv-lista, där jag lyfter fram gårdagens guldkorn, varje morgon under hela november. Det ska jag göra idag också - om än något senare än vanligt ...
Dagens positiv-lista

  • Igår var en bra arbetsdag då jag fick mycket gjort. Lyckades reda ut en del strul - Inte så kul men skönt när det löser sig!
  • Igår var första dagen som våra tikars höglöp visade tecken på att avta. Det innebär att vi får det lite lugnare här hemma. Och inte minst att vår hane Atreyu snart kan komma hem igen!
  • I natt kom årets första snö här på småländska höglandet. Gillar verkligen att det blir så mycket ljusare med snö. Tyvärr kommer knappast den här snön ligga kvar men snart kommer nog vintern på riktigt!

Inga kommentarer: