fredag 2 november 2018

En intensiv vecka

Sitter med mitt morgonkaffe och laddar för att åka in till käkkirurgen. Det är dags att dra ut mina framtänder *snyft* och jag ser verkligen inte fram emot det, även om jag vet att det är nödvändigt. Det bästa med att få det gjort är att jag äntligen kan påbörja den skelettstärkande behandlingen så snart detta är avklarat. Gött!


Är trött idag. Dels beroende på att jag är i slutet av min 3-veckors kur med Ibrance. (Brukar hamna i halvdvala då.) Dels för att det varit en intensiv - men givande - vecka här hemma. I måndags var det provtagning., vilket visade att mina blodvärden fortfarande är ok - Tack och lov!  I tisdags fick vi ett kärt och mycket ovanligt besök av min kära faster Margareta/ Syster Birgitta. Sedan 40 år bor och lever hon som Birgitta Syster i klostret i Vadstena. Eftersom Birgittaorden lever i avskildhet och bön är det mycket ovanligt att de får tillstånd att hälsa på släktingar. Är SÅ glad att det gjordes ett undantag! Det var fantastiskt roligt att få träffa min favoritfaster för första gången på länge. Är också oerhört tacksam för att jag finns med i systrarnas förböner och att de alltid håller ett ljus tänt för mig i klosterkyrkan! 

Favvofastran på middag hemma hos oss i Forserum

Även min pappa Bengt hade möjlighet att vara med
då han råkade vara här i Forserum några dagar

Nostalgi: Jag och kära faster för många år sedan

Mer nostalgi: Jag och pappa Bengt 

Jag på den tiden man var stolt över att ha tappat en tand

Förutom kära besök så har vi 4 av 5 tikar i löp. Vi lånade hem vår halvfoderhane Skott med förhoppning om att kunna para honom med vår tik Trissan. Det gick väl så där ... Trissan var lite läskig, tyckte Skott som är ung och oerfaren. Vår lilla Fiorella blev han däremot tvärförälskad i. Så nästa gång (när Fia har åldern inne) kanske det funkar bättre!?

Skott (Geishamors Saffran)

Igår hjälpte vi Sanna och min mamma att kippa ner och bada deras Ragdolls som de nyligen har tagit över. Jag tål ju normalt inte katter, men dessa förtjusande varelser, med klarblå, lysande ögon tycks inte bara vara trevliga utan vara mer allergivänliga än vanliga bondkatter. Blir riktigt sugen på att skaffa en Ragdoll själv - trots att jag inte är någon kattmänniska. Att bada var inte så populärt men de var riktigt duktiga ändå. En kort barnbarnspassning hann vi också med igår. Det är så härligt att se hur Peter njuter av att få vara farfar. Och i helgen? Ja, trots att vi firar bröllopsdag blir det nog inget stort firande i år. Med nyutdragna tänder så för jag nog nöja mig med soppa här hemma. Men det gör inget när jag får fira den tillsammans med mannen i mitt liv! 💗


Miss Decibel och Leona

Farfar Peter och lille Thore




Inga kommentarer: