onsdag 2 oktober 2013

Övervakad

Är det inte lite lustigt med internetreklam? Eller kanske till och med lite läskigt? Typ "Storebror ser dig" - läskigt. När jag surfar nätet så får jag just nu upp en hel massa reklam om företag som hjälper till med bokutgivning. Intressant. Jag förstår att det beror på att jag själv skriver en hel del om sånt i både mail, i inlägg i bloggar, på webbsidor och på Facebook - av förklarliga skäl (det är ju precis sånt jag själv jobbar med) - men just därför: Blir det inte lite som att försöka sälja bullar till bagaren? Eller som när jag sökte efter ett par snygga stövlar på olika nätsajter: I flera veckor efter att jag beställt mina stövlar fick jag tips på stövlar från alla möjliga kända och okända nätbutiker. Ok - Hade jag fortfarande varit på jakt så hade det kanske varit ganska bra. Men visst är det lite läskigt att vara så övervakad online? Vågar inte ens tänka på vad jag skulle få upp för reklam de närmaste veckorna om jag skulle söka efter en påle för att lära mig påldans eller något sånt. Det är nog tur att jag bara är en halvtråkig tant med ganska oskyldiga intressen!

Inga kommentarer: