fredag 13 september 2013

Utan skyddsnät


Jag startade den här bloggen för några månader med den alldeles geniala idén att jag skulle skriva under pseudonym. Varför? Jo, jag ville kunna skriva helt ocensurerat om allt (relationer, sex och liknande) utan att bli igenkänd IRL. Men som så många andra av mina alldeles geniala idéer så hade planen vissa brister. Att hålla på och logga in och logga ut hela tiden och dessutom lyckas hålla tungan rätt i munnen så att jag inte avslöjade min riktiga identitet var mer än jag kunde fixa. Fatta hur krångligt det är att komma ihåg vem man är när man surfar runt på Internet. Inte så lyckat att kommentera något på Facebook med "fel" identitet! Eller hur? Resultat: Det blev inget alls skrivet i den här bloggen och Tant de Lux höll alldeles på att självdö. Men det ska jag ändra på nu!

Från och med nu så kommer jag att blogga på Tant de Lux under mitt eget namn. Ocensurerat och utan skyddsnät. Här kommer en kort presentation mig som står bakom signaturen Tant de Lux:

Namn: Helena.
Ålder: Fyrtionio år.
Yrke: Är musiker i botten men blev författare med tiden. Driver ett eget företag.
Adress: Är född och uppvuxen i Dalarna men kom till Småland för kärlekens skull -07.
Familj: Tillsammans har min man och jag sju barn mellan 18 och 25 år som alla flyttat hemifrån vid det här laget = En helt ny fas i livet.
Intressen: Musik, teater, film, litteratur och hundar.
Motto: ”Inget är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.” (Citat: Winston Churchill)


Välkommen - Igen!

Inga kommentarer: