lördag 16 mars 2019

En stråle ljus


Har inte haft ork eller lust att skriva på ett tag då jag har haft en ganska jobbig och (ovanligt för mig) deppig period. Jag brukar sällan vara särskilt "mörk i tanken" särskilt länge då jag i grunden är en väldigt positiv person. Men när det har varit svårt att hitta balans på både diabetes- och värkmedicinering så har det varit (är fortfarande) svårt att hitta lusten och glädjen i nuet. Jag jobbar stenhårt på att "komma igen" och till min hjälp har jag nu fått en alldeles underbar valpkull. Peter kommer väl att få ta den största arbetsinsatsen med valparna denna gång men jag kommer att få njuta av att se dem utvecklas och glädjas åt en massa valpmys - Härligt! Med en valp i famnen är man fullständigt närvarande i nuet och kan inte annat än att le och skratta - Bra medicin mot deppighet! Påminner även mig själv om att ljust kommer tränga tillbaka mörkret så småningom med en av mina gamla sångtexter - Bara för säkerhetens skull!


En stråle ljus
En stråle ljus in i mörkret tränger
En lekfull sång som dansar runt och svänger
Ger allting liv, får blommorna att knoppas
Livet sprids, det kan ej längre stoppas

Här är min dag - Full av av möjligheter och alternativ
Här är min dag - Den första dan på resten av mitt liv

Såren läker och glädjen återvänder
Isen smälter av värmen solen sänder
Allt som var dött spirar, växer, hoppas
Livet sprids, det kan ej längre stoppas

Här är vår dag - Full av av möjligheter och alternativ
Här är vår dag - Den första dan på resten av vårt liv

Låt oss leva det nu!

© HD

Den nyblivna modern till fem fina valpar!
Läs mer på Geishamors Kennel!

Inga kommentarer: