onsdag 30 januari 2019

Som en saga...


Igår berättade Peter lite om helgens bröllop mellan min son Stefan och hans älskade Linda i lördags i Eftra kyrka, Falkenberg med efterföljande bröllopsfest i Lilla Hansagården. Brudparet hade verkligen satsat på att uppfylla alla drömmar om ett sagolikt vinterbröllop. Och alla deras förväntningar infriades! Linda var vacker som en snöprinsessa och Stefan var oerhört stilig i sin ljusa kostym. Till och med vädret var på deras sida med ett vackert snötäcke och lite flingor i luften. Men bäst av allt var ändå att brudparet verkligen strålade av lycka och kärlek till varandra! 💞

Fler bilder kommer säkert så småningom men idag tänker jag bara dela med mig av mitt "tal" som stolt mor till brudgummen. Valde att göra ett bildspel istället för att hålla ett traditionellt tal, både med tanke på att jag kanske inte skulle ha turen att kunna vara med och för att det är skoj. Och för att det var oerhört skönt att slippa ha pressen på sig att köra live. (Tyvärr är ljudkvaliteten inte den bästa men jag hoppas att budskapet ändå är tydligt!) I somras, när inbjudan till bröllopet kom, var jag inte alls säker på att jag skulle vara frisk nog för att vara med på bröllopet eftersom spridningen av min cancer var extrem. Men bestämde mig för att jag skulle göra mitt yttersta för att vara med till varje pris och har dessutom haft turen att bromsmedicinen hejdat spridningen. Är SÅ tacksam för att jag trots allt kunde vara med!!! Är fortfarande halvt utslagen och kan inte prata eftersom jag fått inflammation i käkledens muskler och senor - Men det priset betalar jag gärna! Tack Stefan och Linda för en obetalbar upplevelse!!!



FÖR ATT JAG ÄLSKAR DEJ
av B. Dylan + Svensk text M. Wiehe

När regnet slår emot dig där du går
Och du är fredlöst villebråd
Då vill jag va med dej i tusen år
För att jag älskar dej

När nattens stjärnor börjar visa sej
Och ingen finns där som kan trösta dej
Då ska du alltid ha ett hem hos mej
För att jag älskar dej

Jag vet du inte har bestämt dej än
Men du kan tro på mina ord
Och jag förstod redan för länge sen
Det är vi två som hör ihop

Jag kan offra allting som jag har för dej
Krypa naken genom stan för dej
Ingenting kan nånsin hindra mej
För att jag älskar dej

Nu rasar stormen över öppet hav
Och genom tvivlets mörka skog
Framtidens vindar blåser himlen klar
Allt ska bli bättre än du tror

Jag vill se dig lycklig, jag vill se dig glad
Ge dig allting som du velat ha
Allt som du drömt om ska bli av en dag
För att jag älskar dig 


COME RAIN OR COME SHINE
av H. Arlen och J. Mercer. Svensk text: H. Dahlstrand

Dig vill jag älska, som ingen har älskat
Come rain or come shine
Som djupet i haven och höjden i himlen
Come rain or come shine 
Sökte dig och där var du
Det var rätt första gången vi sågs 
Ingenting kan bli fel nu
För jag är din man och du är min fru

Vi kommer älska, som inga har älskat
Come rain or come shine
Dela bekymmer, sorger och glädje
och lyckan med ibland
Det kommer bli stormigt och soligt
Vi kommer ha tråkigt och roligt
Men vi ska älska varandra
Come rain or shine

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOoW!!

kersogras sa...

Det vackraste tal någonsin! Av min kära dotter och hennes man.