fredag 4 januari 2019

Dripp, dropp


Månadens skelettstärkande Zometa-dropp avklarat. Det strulade lite med provsvaren så vi fick vänta lite drygt en timme extra innan behandlingen (som tar en kvart) kunde starta. Det gjorde inte så mycket för då fick vi en ursäkt att åka till Max och ta en snabblunch. Från himlen droppade det också. Iskalla, nästan frusna, regndroppar. Råkallt - Burr!

Nu är våra förberedelser inför sonens bröllop i gång på allvar. Som mor till brudgummen ska jag hålla ett tal. Roligt! Men eftersom jag inte riktigt vågar lita på att jag mår tillräckligt bra för att fixa det live, bestämde jag mig för länge sedan för att spela in det i förväg. Sedan har jag dragit på det... Nu är det i alla fall manuset äntligen färdigt för inspelning. Bara att hoppas på att jag får ihop det som planerat nu då. För nu är det ju bara ett par veckor kvar!

Något som jag istället var ute i väldigt god tid med, var att köpa en klänning. Den införskaffades redan i somras och är verkligen superfin i blekrosa spets. Men när jag nu provar den så ser jag förskräckligt blek och sjuk ut i den färgen. Dessutom så har jag ju gått ner en hel del i vikt sedan i somras. Surfade på en helt underbar klänning när jag fönstershoppade på mellandagsrean på webben. Kunde inte motstå frestelsen. Vad sägs om den här medeltidsinspirerade klänningen i siden och sammet? Är den inte alldeles underbar? Jag blev i alla fall helt såld. Och det blev det sista exet av den silvergrå klänningen också! (Såld alltså - till mig.) Fick den till superpris, vill mitt dåliga samvete gärna tillägga lite ursäktande eftersom vi är fattiga som kyrkråttor nu efter jul. Jag hade gärna tagit den blå men den fanns inte på rean. Den silvergrå är också fantastiskt vacker och det matchar ju mitt hår. Tänkte möta upp med mörkröda (eller lila?) accessoarer så att den inte känns för dyster för ett bröllop! 


För ovanlighetens skull är även hela helgen fullbokad för oss. I morgon får vi finbesök av bästa vännen Petrea och hennes dotter Tintin. Jättekul! Och på söndag kommer Tom-Tom på besök till vår nakentik Alvina för parning. För trots allt elände så måste vi ha lite framtidstro. Går allt som planerat så blir det valpar i vår. Det ser jag fram emot!

Ha en skön helg!

Inga kommentarer: