tisdag 23 oktober 2018

Värt priset? Yeees! ❤


I helgen fick vi kärkommet besök av sonen Stefan, hans fästmö Linda och deras två hundar. Dottern Sanna sov också över här och samtidigt kom pappa och mamma på besök. Trots att husets mästerkock (Peter) stod för all markservice, medan jag mest höll hov i sovrummet, kostade det på både för honom och mig. Igår var både mästerkocken och jag väldigt trötta. Peter rymde ut i svampskogen med bonusbarnbarnet Helmer på eftermiddagen och själv sov jag nästan hela dagen.

Jag älskar verkligen att ha huset fullt av nära och kära! Men oj, vad det kostar energi jag egentligen inte har nu för tiden. Tur att det är värt priset med extra trötthet för att få träffas då och då! Älskar att ha min familj omkring mig och älskar min man som jobbar så hårt för att alla ska trivas! Peter lagade (som vanligt) alldeles fantastisk middagsmat åt oss alla: Färsfrestelse på fredagen, Tortellinigratäng på lördagen och världens lyxigaste planka i söndags med gratinerat mos, fläskfilé, bea- och kantarellsås, baconlindad broccoli och lök och körsbärstomat. Mums!

 
Söndagsmiddag

Stefan och Lindas hundar Nelly och Selma på besök

Duktige Helmer i svampplockartagen





Inga kommentarer: