torsdag 14 december 2017

Julen nalkas med stormsteg


I år har jag faktiskt inte drabbats av någon julstress alls. Inser (när jag tittar i kalendern) att det bara är 10 dagar kvar till Julafton  men jag varken vill eller orkar inte hetsa upp mig över allt som egentligen borde göras. Det blir jul ändå. De senaste veckorna har jag haft fullt upp med valpar, sjukhusbesök och med att mäta blodsocker, räkna kolhydrater och försöka vänja mig vid insulinsprutorna. Nu börjar blodsockerhalterna sakta men säkert närma sig rimliga nivåer. Om jag är piggare? Nja, möjligen liiite klarare i huvudet och något mindre bensvag. Men jag vet ju egentligen inte hur mycket av den här genomgående, förlamande tröttheten som beror på min diabetes och hur mycket som beror på min PBS. Jag hoppas ändå att jag ska få lite mer energi snart. Den lilla energi jag har nu tänker jag INTE lägga på städning eller julstress utan enbart på roliga saker! Som härliga promenader med hundarna i nysnön, mys med våra små valpar, trevliga stunder med familjen och annat som faktiskt är viktigt i livet. Så här kommer ett bra tips. Själv byter jag vinet mot kaffe men annars tänker jag följa det till punkt och pricka:






Inga kommentarer: