onsdag 31 december 2014

På årets sista dag ...

... bör man väl egentligen göra någon slags sammanfattning över året som gått. Ok, detta var året då jag fyllde 50 men den traditionella årskrönikan tänker jag fullständigt strunta i denna gång! Just i dag är jag så himla glad och stolt över att jag (redaktör, administratör och layoutare) tillsammans med Anders Textorius (initiativtagare, tävlingsledare och huvudförfattare) lyckats fullfölja planen att skapa en trilogi med novellantologier - ett projekt som pågått sedan 2010. Tre novelltävlingar har vi arrangerat, över 500 novellbidrag har vi läst och många fantastiska författare har blivit publicerade via Duo Dito Förlag i antologierna Nutidsnovellen (-11), Dåtidsnovellen (-13) och Igår släpptes ääääääntligen den tredje och sista delen Framtidsnovellen - Härligt!
Annars har 2014 faktiskt varit ett ganska tufft år för mig och de mina. Men jag tänker absolut inte fördjupa mig i det, utan har bestämt mig för att se framåt. In med det gamla och ut med det nya! Eller vänta ... var det tvärt om? Jaja, hur som helst ska mannen och jag fixa lite god mat ikväll och skåla in det nya året med i cider. Ser verkligen fram emot att få vända blad och påbörja ett nytt kapitel i mitt liv. Skål på er tanter och annat löst folk!

I det här bildspelet som Google varit generös nog att sammanställa av bilder från mina bloggar så visas några av dem som ger mig livsglädje i vardagen: Min man och våra hundar. Ni andra som betyder mycket för mig (men inte syns på bild) vet precis vilka ni är. Tack för att ni finns! <3


Gott Nytt År!

Inga kommentarer: