lördag 29 november 2014

Tantsjuka

De senaste åren har jag insett varför kvinnor i min ålder ofta klär sig i lager på lager. Termostaten är nämligen ur funktion. Det finns inga mellanlägen. Antingen fryser jag som en hund eller så svettas jag som en gris. Och humörsvängningar mellan kroppstempereringens ytterligheter kan jag också erfara ibland. Något jag inte är så ofta är dock from som ett lamm eller stark som en oxe. Men när jag inte spinner som en katt, skriar jag som en envis åsna eller är smått virrig som en höna. Och allt detta beror förstås på att jag blivit en klimakteriekossa. Det är väl inte illa att en liten tant som jag kan fylla en halv lantgård alldeles själv!

Positiv-listan
  • Det är roligt att följa Idol i år. Alla tre tjejerna i gårdagens semifinal bjöd på underhållning av hög klass. Nu åkte Josefin ut men faktum är att vem som helst av tjejerna skulle vara en värdig vinnare. Snacka om talangfulla artister!
  • Idag kommer min son Stefan hem. Han bor ju en bit iväg så det blir inte så ofta, tyvärr. Eftersom han sedan jobbar över jul och är i Aspen över nyår så får vi passa på att njuta lite extra av hans efterlängtade besök!
  • Absolut bäst idag är att det är min dotter Sannas 24-årsdag. Det ska vi fira!!!





Inga kommentarer: