torsdag 5 december 2013

Äventyrsresa

Jag har gett mig ut på en resa utan något planerat mål. Ovant för mig då jag alltid brukar ha en genomtänkt plan innan jag sätter fart på ett projekt. Den här gången tänker jag strunta i all planering och bara följa min intuition. Nåja, vad har jag att förlora? Jag får helt enkelt gå framåt och se vart vägen bär. Skulle jag gå vilse så är det väl knappast hela världen. Det som driver mig är en stark och tvingande inspiration. Ord, scener och stämningar som inte vill släppa taget om  mig. Har grunnat på en idé under en längre tid men först när jag låg sjuk i förra veckan föll allt på plats och jag visste plötsligt precis hur jag skulle kunna börja min berättelse. Så nu har jag börjat resan med två alldeles nyskrivna kapitel idag. Vi får väl se vad som händer här näst. Jag hoppas att mina karaktärer ska berätta historien för mig eftersom jag skriver. Hur det hela ska sluta har jag ingen aning om just nu. Jag vet bara att jag är på väg. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: