torsdag 29 november 2018

Hipp, hipp, hurra!

Natten till idag för 28 år sedan satt jag i vårt kök och hoppades att mina värkar skulle klinga av. Det hade de nämligen gjort vid ett flertal tillfällen de senaste tre veckorna. Jag hade absolut ingen lust att åka till BB (som lång 10 mil bort) mitt i natten och i värsta snöstormen som härjade utanför. Men värkarna gav sig inte, utan blev allt starkare ...


Efter ett par timmar insåg jag att vi var tvungna att åka om inte jag skulle föda barn hemma. Så jag väckte mannen och Sabina, drygt 2 år och vi packade in oss i bilen. Redan på väg till barnvakten insåg vi att det var grymt dåligt väglag med is i botten och ett par decimeter snömölja på toppen. Det snöade dessutom ymnigt så sikten var nästan obefintlig och vår gamla skrotbil var inte lämpad för en brådskande resa i det vädret. Så snart vi lämnat av Sabina till en yrvaken morbror och moster så åkte vi raka vägen till taxigaraget. Taxichauffören trodde nog inte att det var så illa så han valde den närmaste vägen istället för den stora som ev. kunde ha varit plogad. Det tog drygt två timmar att ta sig kvarvarande 8 mil och den sista halvtimmen kämpade jag för att inte börja krysta. Tack och lov hann vi fram till BB! 


På BB trodde de inte att det var så bråttom så de skrev in mig i godan ro, kopplade upp mig på en värkmätare och lämnade rummet. Då jag äntligen var på plats på BB orkade jag inte längre hålla emot krystvärkarna och efter bara några minuter fick min man kalla in personalen. Bara en lite stund senare var hon född, vår lilla, fina dotter med morotsrött hår. Förlossningen blev dramatisk men kunde ha blivit tusen gånger värre om vi inte hunnit fram i tid. Tack för det! Det blev lillasyster Sabina som bestämde att hon skulle heta Sanna. Ja, Sara Susanna Simonsson blev det, för att vara lite mer exakt. Men alla som känner henne kallar henne för Sanna. Så idag är ingen vanlig dag - Idag är en dag som jag aldrig kommer att glömma: Det är Sannas födelsedag: Hipp, hipp hurra!

💜 Grattis på födelsedagen Sanna! 💜


Inga kommentarer: